Σελίδες

Τρίτη 24 Μαΐου 2016


ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Αγαπητοί γονείς,
Τα τελευταία χρόνια η παιδεία και η εκπαίδευση βάλλονται σε όλες τις βαθμίδες από το νηπιαγωγείο, το δημοτικό, το γυμνάσιο έως και το λύκειο. Εκπαιδευτικοί και γονείς βιώσαμε και βιώνουμε την απαξίωση και τον εμπαιγμό όχι μόνο από το σημερινό πολιτικό σύστημα, αλλά και από αρκετές κυβερνήσεις στο παρελθόν. Η σημερινή κατάσταση, όμως, αποτελεί πρόκληση για τον εκπαιδευτικό κλάδο και όλη την κοινωνία. Είναι εξοργιστικό στην πιο δύσκολη συγκυρία η κυβέρνηση να κάνει εκπτώσεις στην εκπαίδευση ενός λαού.
Εμείς, οι νηπιαγωγοί των παιδιών σας, σας μιλούμε ως επαγγελματίες και επιστήμονες με πανεπιστημιακές, μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές, με σεμινάρια και επιμορφώσεις. Σας μιλούμε ως οι ειδικοί που γνωρίζουμε εκ των έσω τα ζητήματα της παιδείας και που, ωστόσο, δεν μας ζητήθηκε να εκφέρουμε άποψη.
Με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε για την σημερινή κατάσταση στο χώρο της προσχολικής αγωγής και γενικότερα της εκπαίδευσης, με αφορμή τα πρόσφατα νομοθετήματα που ψηφίστηκαν στη Βουλή.
Οι επιπτώσεις των νομοθετημάτων για τα νηπιαγωγεία:
Για τους μαθητές:
  • απώλεια σχολικών μονάδων σε χωριά και κωμοπόλεις, ουσιαστικά, του σχολείου της γειτονιάς
  • απώλεια του δικαιώματος της ελεύθερης πρόσβασης στο δημόσιο σχολείο
  • απώλεια του δικαιώματος της ελεύθερης πρόσβασης, π.χ. τα προνήπια, σε υποστηρικτικές δομές (παράλληλη στήριξη στο δημόσιο σχολείο)
  • καθημερινές μεταφορές των νηπίων, διότι τα προνήπια δεν δικαιούνται, για την πλησιέστερη σχολική μονάδα. Μεταφορές που όπως γνωρίζουμε από τα σημερινά δεδομένα, γίνονται με προβλήματα, χωρίς συνοδό και με αποκλίσεις στην ώρα, δηλαδή οι μαθητές περιμένουν το λεωφορείο, κάτι το οποίο είναι επικίνδυνο για μικρά παιδιά
  • θα δημιουργηθούν πολυπληθή τμήματα στα προάστια και στην πόλη από τους μαθητές που θα μετακινηθούν προς αυτά εξαιτίας των νηπιαγωγείων που θα συγχωνευτούν
  • τα προνήπια θα μείνουν πάλι εκτός δομών νηπιαγωγείου μιας και προηγούνται τα νήπια, ενώ η εγγραφή εκείνων δεν είναι υποχρεωτική
  • οι περισσότεροι χώροι είναι ακατάλληλοι κτηριολογικά, χωρίς παιδαγωγικό σχεδιασμό και είναι αυτονόητο ότι θα επιβαρυνθούν με την εγγραφή και επιπλέον μαθητών, ενώ παράλληλα οι μαθητές δεν θα έχουν εμπειρία μάθησης σε ποιοτικά περιβάλλοντα. Το περιβάλλον, εσωτερικός και εξωτερικός χώρος αναφέρεται στη βιβλιογραφία ως «τρίτος παιδαγωγός» για την εκπαιδευτική διαδικασία
  • έλλειψη εξατομικευμένης παιδαγωγικής και διδακτικής παρέμβασης όχι μόνο στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά συνολικά στη σχολική ζωή
  • δυσχέρεια της παιδαγωγικής λειτουργίας της αξιολόγησης του μαθητή (της μαθησιακής και εκπαιδευτικής πορείας του), για την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων ώστε να λαμβάνονται τα κατάλληλα ανατροφοδοτικά μέτρα. Υποβάθμιση της εκπαίδευσης και μετατροπή της παιδαγωγικής διαδικασίας σε φύλαξη
  • λόγω του μεγάλου αριθμού μαθητών δυσχεραίνεται η επίβλεψη με αποτέλεσμα τη δημιουργία προβλημάτων ασφαλείας και υγιεινής για τους μαθητές
  • ανυπαρξία εξατομικευμένων διδακτικών και παιδαγωγικών παρεμβάσεων για αλλοδαπούς και ημεδαπούς μαθητές με ετερογενείς μαθησιακές γλωσσικές, πολιτισμικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες, (άνεργοι, μετανάστες κ.α.).
Για τους γονείς:
  • αλλαγή του οικογενειακού τους προγραμματισμού, εφόσον δεν υποστηρίζονται με δομές στον τόπο κατοικίας τους
  • επιβάρυνση με την μεταφορά των παιδιών τους από και προς την πλησιέστερη σχολική μονάδα, στον χρόνο που πρέπει και με όλες τις συνθήκες
  • υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης των παιδιών τους, εφόσον δεν μπορούν να τύχουν σωστής εκπαίδευσης
  • απώλεια ανάπτυξης σωστού και αποτελεσματικού πλαισίου συνεργασίας οικογένειας και σχολείου με κοινό σκοπό το καλό του κάθε μαθητή. Το σωστό πλαίσιο αποδεδειγμένα έχει θετικές συνέπειες στην ακαδημαϊκή και κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών
Για τους εκπαιδευτικούς:
  • το κλείσιμο σχολικών μονάδων θέτει σε καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας, που δεν ευνοεί τη σωστή λειτουργία των θεσμών που υπηρετούν
  • η μετακίνηση όσων τα σχολεία τους θα καταργηθούν σε άλλες περιοχές της χώρας ανατρέπει τον οικογενειακό τους προγραμματισμό
  • στα πολυάριθμα τμήματα μετατρέπεται από εκπαιδευτικό-παιδαγωγό σε άτομο που παρέχει φύλαξη, αδυνατώντας να επιτελέσει τον παιδαγωγικό του ρόλο
  • βρίσκονται εκτεθειμένοι απέναντι στους γονείς των οποίων τα παιδιά στοιβάζονται σε ακατάλληλους χώρους και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι νόμοι ασφάλειας και υγιεινής. Το κράτος παρανομεί όσον αφορά τον αριθμό μαθητών ανά αίθουσα διδασκαλίας, προτείνοντας το ένας μαθητής ανά 1,7 τ.μ. τη στιγμή που το Π.Δ. 71/1988 για την πυρασφάλεια προβλέπει 2 τ.μ. για κάθε μαθητή. Σε περίπτωση ατυχήματος ή οποιουδήποτε ατυχούς περιστατικού δεν διευκρινίζεται ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη.
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες των μαθητών μας,
η ποιοτική εκπαίδευση είναι θεμελιώδης προϋπόθεση για την ανάπτυξη της Κοινωνίας γι’ αυτό και η απάντηση στη σημερινή κρίση πρέπει να είναι η επένδυση στην Παιδεία. Δυστυχώς όμως, αυτό το αυτονόητο εμείς καλούμαστε σήμερα να το διεκδικήσουμε! Στον αγώνα αυτό σας θέλουμε συμπαραστάτες, συνοδοιπόρους, συναγωνιστές για να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο και νηπιαγωγείο.
Όλοι μαζί, γονείς, εκπαιδευτικοί, τοπικοί φορείς ας δώσουμε τον αγώνα μας ενάντια στην κρίση για το μέλλον της νέας γενιάς.
 

Παρασκευή 20 Μαΐου 2016




ΙΩΑΝΝΙΝΑ

19.05.2016

Ν.Τ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ




Συναδελφοι,
το Νομαρχιακό Τμήμα Ιωαννίνων της ΑΔΕΔΥ υλοποιώντας την απόφαση του ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της ΑΔΕΔΥ αποφάσισε την διοργάνωση συλλαλητηρίου την ΚΥΡΙΑΚΗ 22/5/2016 στις 7 το απόγευμα στην ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ(ΝΟΜΑΡΧΙΑ)  .  
Σας καλούμε για ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ ΤΟΥ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟΥ ΩΣΤΕ:                                                       
Να μην περάσει το νέο βάρβαρο πακέτο μνημονιακών μέτρων
ΟΧΙ στον αυτόματο «κόφτη» μισθών, συντάξεων, κοινωνικών και αναπτυξιακών δαπανών.
ΟΧΙ στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας.
ΟΧΙ στην αρπαγή «κόκκινων» δανείων και κατοικιών
από τα «κοράκια» των αγορών.
ΟΧΙ στη νέα φοροεπιδρομή.
Η Κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-ΑΝ.ΕΛ., μετά τον σφαγιασμό των συντάξεων και των λαϊκών εισοδημάτων με τον, πρόσφατα, ψηφισμένο αντιασφαλιστικό - φορομπηχτικό νόμο, προωθεί για ψήφιση ένα νέο μνημονιακό Πολυνομοσχέδιο. Πρόκειται για ένα αντιλαϊκό νομοσχέδιο που θεσμοθετεί «αυτόματο μηχανισμό - κόφτη» περικοπής μισθών, συντάξεων, κοινωνικών και αναπτυξιακών δαπανών στο όνομα της επίτευξης «πλεονασμάτων» στον κρατικό προϋπολογισμό για την πληρωμή τόκων και χρεολυσίων στους δανειστές και μάλιστα με τρόπο που παρακάμπτει τη Βουλή και ακυρώνει τη δημοκρατία και τη λαϊκή κυριαρχία στη χώρα μας. Στην ουσία τίθεται σε λειτουργία μια μηχανή φτωχοποίησης που θα δουλεύει ακατάπαυστα παράγοντας εξαθλίωση από τη μία και πλεονάσματα από την άλλη.
Με το νέο νομοσχέδιο επιβάλλονται πρόσθετοι έμμεσοι φόροι ύψους 1,8 διςευρώ από την αύξηση του ΦΠΑ σε βασικά είδη λαϊκής κατανάλωσης, παράλληλα με τους νέους άμεσους φόρους στο εισόδημα ύψους 1,8 δις, που επιβλήθηκαν πρόσφατα, σε μισθωτούς, συνταξιούχους και άλλα λαϊκά στρώματα.
Με το πολυνομοσχέδιο μπαίνει σε εφαρμογή το σχέδιο πώλησης 19 ΔΕΚΟ και μεγάλης αξίας περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου (ΔΕΗ, ΔΕΠΑ, ΕΛΠΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΔΑΘ, ΤΡΕΝΟΣΕ, «Ελληνικό» κλπ). Με τη συγκρότηση του «νέου Ταμείου» ιδιωτικοποιήσεων, θα συγκεντρώνονται όλα τα έσοδα του ξεπουλήματος των «ασημικών» του λαού και της χώρας, για να παραδίδονται στους δανειστές. Στο διάστημα 2016-18 προβλέπεται να δοθούν τουλάχιστον 5,8 δις €.
Προωθείται επίσης η πώληση σε ξένα αρπακτικά κερδοσκοπικά κεφάλαια όχι μόνο «κόκκινων» αλλά και ενήμερων δανείων, χωρίς να διασφαλίζεται ούτε η αποτροπή πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας, εκτός ελαχίστων περιπτώσεων.
Τέλος, με το νέο πολυνομοσχέδιο προωθείται η επίσημη μετατροπή της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων σε «Ανεξάρτητη Αρχή», που δεν θα δίνει λογαριασμό ούτε στον υπουργό Οικονομικών ούτε στην εκάστοτε κυβέρνηση. Η παράδοση των δημοσίων εσόδων σε «Ανεξάρτητη Αρχή» είναι άκρως αντισυνταγματική και η επίκληση της «αποτελεσματικότητας» στον έλεγχο της φοροδιαφυγής είναι απολύτως προσχηματική, ενώ ουσιαστικά αποτελεί βήμα αναίρεσης της εθνικής και λαϊκής κυριαρχίας. Για το προσωπικό της Αρχής προβλέπεται περιορισμένη εφαρμογή (αν όχι κατάργηση) του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα αν και πλήρης ευελιξία στη διαχείριση του και τις υπηρεσιακές του μεταβολές.
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καταγγέλλει την πολιτική λεηλασίας των λαϊκών εισοδημάτων και της δημόσιας περιουσίας, την πολιτική φτωχοποίησης του λαού.Αγωνίζεται για την ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών της Κυβέρνησης, Ευρωπαϊκής Ένωσης, ΔΝΤ και κεφαλαίου.
Όλα τα μέτρα και οι ρυθμίσεις του νέου Πολυνομοσχεδίου, αποτελούν μέρος των «προαπαιτούμενων», ώστε να γίνει «αξιολόγηση» και να δοθεί «πιστοποίηση» ορθής εφαρμογής του Μνημονίου από το Eurogroup ως τις 24.5.16, έτσι ώστε:πρώτον, να αποδοθούν οι παρακρατηθείσες και νέες προβλεπόμενες δόσεις από τα δάνεια και δεύτερον, να ανοίξουν οι διαδικασίες ρύθμισης του χρέους ώστε να καταστεί …«βιώσιμο».!! Είναι φανερό ότι καλλιεργείται το γνωστό «στερεότυπο» …πρέπει να πάρουμε τις δόσεις για να επιβιώσουμε και να ….κινηθεί η οικονομία, αποσιωπώντας ότι οι δόσεις πάνε κυρίως στην εξόφληση τόκων και χρεολυσίων. Το 2016 θα καταβληθούν κατά μέσο όρο 1,1 δις το μήνα (στο τρίμηνο Μάϊος-Ιούλιος φθάνουν 5 δις).! Άλλωστε είναι γνωστό, σύμφωνα με ομολογίες Γερμανών αξιωματούχων ότι από τα 220 δις δάνεια που πήρε η Ελλάδα από τους «θεσμούς», μόλις 5% πήγαν για τη …«σωτηρία» της χώρας και τα υπόλοιπα κυρίως για τη διάσωση των ευρωπαϊκών και ελληνικών τραπεζών!
Όσον αφορά τη φιλολογία περί ρύθμισης χρέους μετά την «αξιολόγηση» από τη στιγμή που η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ εγκατέλειψε το κυριαρχικό δικαίωμα της χώρας για την αναδιάρθρωση του και το στόχο της βαθιάς διαγραφής του χρέος, έχοντας ως μοχλό πίεσης την αναστολή πληρωμής τοκοχρεολυσίων, πρακτικά δεν κάνει τίποτα περισσότερο από ότι έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Εκλιπαρεί, τώρα, τους δανειστές για κάποια «ρύθμιση», προκειμένου να δικαιολογήσει στον ελληνικό λαό την υποταγή της στις εντολές τους και την εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών της. Το χρέος δεν μπορεί να εξοφληθεί παρά με τεράστιες θυσίες και εξαθλίωση του ελληνικού λαού, με αρπαγή όποιου πολύτιμου στοιχείου έχει η χώρα και με πλήρη απώλεια της εθνικής και λαϊκής κυριαρχίας.
Το ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί τους εργαζόμενους στο Δημόσιο σε κινητοποιήσεις για να μην περάσει το Πολυνομοσχέδιο – λαιμητόμος στη Βουλή.
ΟΛΟΙ και ΟΛΕΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΜΑΙΟΥ 2016
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ(ΝΟΜΑΡΧΙΑ) ΣΤΙΣ 7 ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ
την ώρα που θα συζητιέται και θα ψηφίζεται στη Βουλή
το νέο αντιλαϊκό Πολυνομοσχέδιο.

Πέμπτη 19 Μαΐου 2016

Η απόλυτη καταστροφή για 1,3 εκατ. συνταξιούχους

19/5/2016
Γράφει ο Γιώργος Κουτρουμάνης, πρώην υπουργός ΕργασίαςΕάν επιχειρήσουμε έναν πρώτο απολογισμό στο ασφαλιστικό μετά και την ψήφιση του νέου νόμου, μπορούμε να καταλήξουμε σε χρήσιμα συμπεράσματα για την πορεία των διαπραγματεύσεων και τα αποτελέσματά τους.
Η εμπειρία των τελευταίων χρόνων σε αυτή τη χώρα, της περιόδου της κρίσης, των μνημονίων και της συνεργασίας μας με τους Ευρωπαίους εταίρους, έδειξε πρώτα και κύρια ότι δεν υπάρχει εύκολος δρόμος για την έξοδο από την κρίση.
Μπορεί σε όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις που είχαμε από το 2012 μέχρι σήμερα να κυριάρχησαν οι υποσχέσεις και να δημιουργήθηκαν ελπίδες ότι υπάρχει άλλος δρόμος. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι δεν υπήρχε αυτός ο άλλος εύκολος δρόμος που πολλοί υποσχέθηκαν.
Εκ του αποτελέσματος επίσης φάνηκε, με αφορμή όσα συνέβησαν και με τη σημερινή κυβέρνηση, ότι όσο καθυστερούμε τις αλλαγές και αντιστεκόμαστε σε όσα πρέπει να γίνουν, τόσο ανεβαίνει ο λογαριασμός. Και τα επώδυνα μέτρα δεν φαίνεται να έχουν τελειωμό. Στις αρχές του 2015 η νέα τότε κυβέρνηση εμφανίστηκε με ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο πρόγραμμα σε σχέση με το ασφαλιστικό και τις συντάξεις και συνολικά βέβαια για την επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ, για την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, για αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ κ.ο.κ. Όλα αυτά βέβαια στην πορεία απεδείχθησαν ανέφικτα και εκ των πραγμάτων εγκαταλείφθηκαν.
Η μεγάλη αυτή στροφή της κυβέρνησης ήταν αναμενόμενη, όποια και αν είναι η δικαιολογημένη κριτική που ασκείται.
Εκείνο όμως για το οποίο η κριτική έχει μεγαλύτερη και πιο ουσιαστική βάση, δεν είναι γιατί η κυβέρνηση δεν κατάφερε να βελτιώσει την κατάσταση. Είναι γιατί οδήγησε στα χειρότερα σε σχέση με όσα παρέλαβε από τους προηγούμενους.
Εντάξει, δεν μπορούσε να δώσει την 13η σύνταξη, παρά το γεγονός ότι το υποσχέθηκε.
Δεν μπόρεσε να μειώσει τους φόρους και να βελτιώσει τις συνθήκες στην αγορά εργασίας, όπως επίσης υποσχέθηκε και πολλά άλλα.
Κατήγγειλε με πολύ φανατισμό τις αλλαγές που είχαν πραγματοποιηθεί στο ασφαλιστικό από το 2010 με τον νόμο 3863/2010, με τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος στη συνέχεια που θεσμοθετήθηκε για τα επικουρικά ταμεία, με τη δημιουργία του ΕΟΠΥΥ κ.λπ.
Αρνήθηκε να εφαρμόσει όσα θα έπρεπε να εφαρμοστούν από τις αρχές του 2015, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στο άνοιγμα του ασφαλιστικού από μηδενική βάση και να φθάσουμε στο αποτέλεσμα, όπως αυτό αποτυπώθηκε στον νόμο που ψηφίστηκε την περασμένη Κυριακή στη Βουλή.
Δικαίωμα είναι της κάθε κυβέρνησης να ακολουθήσει την πολιτική της. Όταν όμως 400.000 χαμηλοσυνταξιούχοι, από σήμερα και μέχρι το 2019, θα έχουν μια δραματική μείωση των εισοδημάτων τους, μέσα από την κατάργηση του ΕΚΑΣ και των κατωτάτων ορίων συντάξεων, όταν 250.000 συνταξιούχοι που συμβαίνει να έχουν άθροισμα κύριας και επικουρικής σύνταξης άνω των 1.300 ευρώ, θα υποστούν μείωση κατά μέσο όρο 150 ευρώ τον μήνα στο εισόδημά τους, όταν 350.000 τουλάχιστον νέοι συνταξιούχοι από σήμερα και μόλις για τα πέντε επόμενα χρόνια, θα δουν τις συντάξεις τους να είναι μειωμένες από 10% μέχρι και 30%, όταν 80.000 συνταξιούχοι των τελευταίων τριών ετών και άλλοι 150.000 τα επόμενα 4-5 χρόνια θα πάρουν το εφάπαξ μειωμένο κατά 15%, όταν περίπου 280.000 συνταξιούχοι του Δημοσίου θα πάρουν μειωμένο κατά 30% το μέρισμά τους από το Μετοχικό τους Ταμείο, όταν η αύξηση στους έμμεσους κυρίως, αλλά και στους άμεσους φόρους και η μείωση του αφορολογήτου, οδηγούν σε νέα υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου, ιδιαίτερα για τους οικονομικά ασθενέστερους, όταν οι μεγάλες αυξήσεις αθροιστικά σε φόρους και εισφορές οδηγούν σε απόγνωση επαγγελματίες και επιχειρήσεις, όταν τα νοσοκομεία δεν έχουν υλικά για να λειτουργήσουν και η κατάσταση γίνεται όλο και χειρότερη, όταν τελικά συμβαίνουν όλα αυτά σε μια χώρα, είναι δυνατόν να πανηγυρίζουμε; Όσοι πανηγυρίζουν.
Αντί να κλείσουμε τον κύκλο των ψευδαισθήσεων και της αυταπάτης, είναι δυνατόν να ανοίγουμε νέο κύκλο με τα ίδια χαρακτηριστικά;
Γιατί βεβαίως άλλος δρόμος υπάρχει, αλλά δεν είναι ο δρόμος αυτός που οδηγεί στη δημιουργία ψεύτικης ελπίδας και μιας συνεχούς απογοήτευσης που την διαδέχεται κάθε φορά.Ο άλλος δρόμος είναι εκείνος της συνεννόησης και της προώθησης των μεγάλων αλλαγών που χρειάζεται η χώρα.
Όσο δεν κατανοούμε αυτή την αναγκαιότητα θα υπογράφουμε μνημόνια και η κριτική θα γίνεται για το πια κυβέρνηση υπέγραψε το καλύτερο ή το χειρότερο.
Θα συζητάμε, σε μια χώρα που η ανασφάλεια και η απογοήτευση έχει αναστείλει κάθε παραγωγική δραστηριότητα, για το εάν η τρόικα είναι καλύτερη ή χειρότερη από το κουαρτέτο και ποιος είναι ο καλύτερος διαπραγματευτής, με την έννοια του τσαμπουκά βέβαια, για την εσωτερική κατανάλωση. Όλα αυτά δείχνουν ότι δυστυχώς δεν είμαστε κοντά στην έξοδο από την κρίση, γιατί απλούστατα η κρίση είναι πολύπλευρη και όχι μόνο οικονομική.

Δευτέρα 9 Μαΐου 2016

Οι διατάξεις που ψηφίστηκαν την Παρασκευή στη Βουλή, κατά πλειοψηφία, και αφορούν την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχουν ως εξής



ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ ́
ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Άρθρο 32
Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας

Η παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 2740/1999 (Α ́186) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων συνιστάται επταμελής Κεντρική Εξεταστική Επιτροπή, η οποία αποτελείται από μέλη Διδακτικού Επιστημονικού Προσωπικού(Δ.Ε.Π.) ή ομότιμους καθηγητές των τμημάτων ξένων γλωσσών των Α.Ε.Ι., ή εκπαιδευτικούς της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης πανεπιστημιακής εκπαίδευσης των κλάδων Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής και Τουρκικής Φιλολογίας. Με την ίδια απόφαση ορίζονται τουλάχιστον δύο εισηγητές θεμάτων για κάθε εξεταζόμενη γλώσσα από τα προαναφερόμενα μέλη. Η θητεία των μελών της εξεταστικής επιτροπής είναι διετής, αρχίζει την 1η Ιανουαρίου και λήγει την 31η Δεκεμβρίου του επόμενου έτους.
Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος της Κεντρικής Εξεταστικής Επιτροπής, εκ των μελών αυτής, καθώς και ένας Γραμματέας με τον αναπληρωτή του, από τους υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κλάδου ΠΕ, που έχουν γνώση μίας ξένης γλώσσας ή από εκπαιδευτικούς της δημόσιας εκπαίδευσης των κλάδων πανεπιστημιακής εκπαίδευσης Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής και Τουρκικής Φιλολογίας.
Για τη διοικητική υποστήριξη της ως άνω Επιτροπής μπορεί να ορίζεται με την ίδια απόφαση περαιτέρω γραμματειακό προσωπικό.»

Σάββατο 7 Μαΐου 2016




Ημερίδα στη Θεσσαλονίκη
«Νηπιαγωγείο… η επένδυση για το μέλλον»

Η απαξίωση της πρώτης βαθμίδας της εκπαίδευσης, αποτελεί αδιαμφισβήτητο δείγμα της πολιτικής, που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας, μιας πολιτικής με κρυμμένες αλήθειες και ψεύτικα διλλήματα, με πλούσιες  αλλαγές,  που ουσιαστικά διαλύουν τις δομές του Δημόσιου σχολείου.
Παρατηρούμε άναυδοι να εκτυλίσσεται μπροστά μας το θέατρο του παραλόγου με αντιφατικές ανακοινώσεις για στήριξη της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης από τη μια και  αλλαγή της αναλογίας εκπαιδευτικού παιδιών από 1:7 σε 1:14 με συνέπεια τη δυνατότητα συγχωνεύσεων και καταργήσεων νηπιαγωγείων  σε όλη την περιφέρεια από την άλλη.
Ξεκάθαρη πρόθεση του Υπουργείου είναι  η εξοικονόμηση δαπανών, και όχι  «ένας τρόπος να διευκολύνουμε και να υπάρχουν θέσεις προκειμένου παιδιά μικρά της νηπιακής ηλικίας να πάνε στα σχολεία»  όπως δήλωσε σε σχετική ανακοίνωση ο Υπουργός .
Αδιαφορώντας  ακόμα και για τη  λογική χρήση μιας επιχειρηματολογίας, που να στηρίζει τις αποφάσεις τους, προχωρούν επιτελικά σε αυτό που γνωρίζουν καλά ….τη διάλυση της προσχολικής εκπαίδευσης και της στέρησης του δικαιώματος όλων των παιδιών στην εκπαίδευση.
Η συγκεκριμένη πολιτική ηγεσία θα μείνει στην ιστορία της εκπαίδευσης για την έλλειψη  εντιμότητας, συνέπειας, και  ακεραιότητας λόγων και πράξεων.
Η Ομάδα Νηπιαγωγών «Δικαίωμα στην Εκπαίδευση» συνεχίζει τις δράσεις της ενισχύοντας τις συνδικαλιστικές  διεκδικήσεις με επιστημονική τεκμηρίωση.
Δεν έχουμε άλλα περιθώρια, καταδικάζουμε τον εμπαιγμό και την πολιτική ομηρείας της ζωής μας, συνεχίζουμε να υπερασπιζόμαστε το Δημόσιο Νηπιαγωγείο, δίνουμε μάχη με το λόγο, τα όνειρα, τις ιδέες και τα αιτήματά μας.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους στην ημερίδα που οργανώνουμε στη Θεσσαλονίκη την Παρασκευή 13 Μάιου με θέμα: «Νηπιαγωγείο…. η επένδυση για το μέλλον» και εισηγητές την κ. Δόμνα - Μίκα Κακανά καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Εκπαίδευσης και Αγωγής και τον κ. Γιώργο Τσιάκαλο Ομότιμο καθηγητή Παιδαγωγικής ΑΠΘ.
Καταθέτουμε το προσωπικό μας όραμα για το νηπιαγωγείο, των υποδομών, της αξιοκρατίας, της αναβάθμισης του ρόλου του νηπιαγωγού και αγωνιζόμαστε γι΄ αυτό.
Η απάντηση στην κρίση είναι η επένδυση στην βάση της εκπαίδευσης αν θέλουμε να διατηρήσουμε την ελπίδα για το μέλλον… Η επένδυση στην εκπαίδευση αποτελεί οικοδόμηση του μέλλοντος μας..

Μέσα από τη συλλογική δράση τα οράματα μπορεί να γίνουν πραγματικότητα.
Τα συλλογικά όμως οράματα γίνονται ουτοπίες όταν δεν ακολουθεί δράση!
Δράση μέσα από τη συμμετοχή …τη δική σας συμμετοχή …

Να συμπεριλαμβανόμαστε σε αυτούς που θα αποφασίσουν για εμάς!!!

Για την Ομάδα Νηπιαγωγών
Βέτα Κορωναίου

Για ποιες ίσες ευκαιρίες μάθησης μιλάτε κύριε Υπουργέ;







7 Μαΐου 2016                        





 Με μια επικοινωνιακού τύπου προσπάθεια ο Υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, νομίζει πως μπορεί να ξεγελάσει όλη τη Χώρα παρουσιάζοντας το μαύρο ως άσπρο, πως μπορεί να κάνει όλους να πιστέψουν πως αυτό που αντιλαμβάνεται και ο πλέον αδαής περί τα εκπαιδευτικά διαβάζοντας τις ρυθμίσεις διάλυσης του σχολείου, δεν υπάρχει! Αυτή την ενέργεια που παλαιότερα την ονόμαζαν σκληρή και απαράδεκτη προπαγάνδα την μετονομάζει σε τάχα κοινωνικά ευαίσθητη αριστερή πολιτική!!

                Όταν ξέφτισαν τα "παραμύθια" που πουλούσε για δήθεν 20000 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση για την επόμενη τριετία(!!), λέγοντας μάλιστα πως αν δεν μπορεί κάποιος να εξασφαλίσει πιστώσεις για την εκπαίδευση τότε καλύτερα να παραιτηθεί (τώρα βέβαια το έχει ξεχάσει!!), και κατάλαβε ότι τη νέα σχολική χρονιά δεν πρόκειται να λειτουργήσουν τα σχολεία με τόσες χιλιάδες κενά, συρρικνώνει και διαλύει τα σχολεία αντί να κάνει κάτι για να μην υπάρχουν κενά!

                Αυτή του την πολιτική μάλιστα,  η οποία ουσιαστικά διαλύει το Ολοήμερο, την ονομάζει "νέο Ολοήμερο σχολείο" με ίδιες ευκαιρίες για όλους τους μαθητές!! Δηλώνει μάλιστα πως: "... Τώρα όλα τα σχολεία -το τονίζω, όλα- θα τελειώνουν στις 13.15΄ και θα επακολουθεί το ολοήμερο, το οποίο θα είναι τρίωρο και αναβαθμίζεται με ένα σύνολο διδακτικών αντικειμένων, όπως πληροφορική, αγγλικά, αθλητισμό, εικαστικά, θεατρική αγωγή, μουσική, πολιτιστικούς ομίλους. Θα είναι μια ευκαιρία, επίσης, για να αποκτήσουν τα παιδιά ψυχοκινητικές και γνωστικές δεξιότητες όπως πρέπει σ’ αυτήν τη ηλικία".

                Το πόσο ψεύτικη και υποκριτική είναι η δήλωσή του περί ίδιων ευκαιριών σε όλα τα παιδιά είναι οφθαλμοφανές! Ρωτάμε τον κύριο Φίλη:

                Για ποιες ίδιες ευκαιρίες μιλάτε κύριε Υπουργέ, όταν το κουτσουρεμένο Ολοήμερο μπορούν να παρακολουθήσουν μόνο τα παιδιά που εργάζονται και οι δύο γονείς τους, (δηλαδή ελάχιστα έως καθόλου) στην Ελλάδα των εκατοντάδων χιλιάδων ανέργων, υποαπασχολούμενων, εργαζόμενων ευκαιριακά και ανασφάλιστα; Πού θα αφήνουν το πρωί (7:00-8:00) τα παιδιά τους για να πάνε στις δουλειές τους τώρα που καταργήσατε την πρωινή ζώνη του Ολοήμερου;

                Πώς θα αποκτήσουν ψυχοκινητικές και γνωστικές δεξιότητες όπως πρέπει σε αυτή την ηλικία (όπως εσείς δηλώνετε):

  • τα παιδιά των ανέργων, που εσείς αποκλείετε από το ψευτο-ολοήμερό των τάχα ίδιων ευκαιριών σας;
  • τα παιδιά που εργάζεται μόνο ο ένας γονέας τους, που εσείς αποκλείεται από το ψευτο-ολοήμερό των τάχα ίδιων ευκαιριών σας;
  • τα παιδιά των αγροτικών οικογενειών, που εσείς αποκλείεται από το ψευτο-ολοήμερό των τάχα ίδιων ευκαιριών σας;
  • τα παιδιά των οικονομικών μεταναστών, που εσείς αποκλείεται από το ψευτο-ολοήμερό  των τάχα ίδιων ευκαιριών σας;
  • τα παιδιά των μονογονεϊκών οικογενειών, που εσείς αποκλείεται από το ψευτο-ολοήμερό των τάχα ίδιων ευκαιριών σας;

                Το σχολείο που θέλετε να δημιουργήσετε κύριε Υπουργέ, είναι βαθιά συντηρητικό, μίζερο, ταξικό, οπισθοδρομικό. Είναι σχολείο κουτσουρεμένο για να ταιριάξει με την Κυβερνητική ανικανότητα και τη νεομνημονιακή σας υποταγή.

                Με όση επικοινωνιακή "χρυσόσκονη" και να προσπαθήσετε να το επενδύσετε, όλοι καταλαβαίνουν τους σκοπούς σας. Τα μεγάλα λόγια και οι ανεκπλήρωτες υποσχέσεις σας, θα σας συνοδεύουν για πάντα.

                Σε μια Χώρα που φτωχαίνει διαρκώς είναι τραγικό να φτωχαίνετε και το δημόσιο σχολείο!



Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.