Σελίδες

Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

Μελέτη για τον τρόπο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

Το υπουργείο Παιδείας, επιδιώκοντας να εξάγει χρήσιμα συμπεράσματα από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την εκπόνηση μελέτης που θα καταγράψει τον τρόπο της εφαρμογής της.

Στην εν λόγω μελέτη μεταξύ των άλλων θα αποτυπωθούν τα συστήματα αξιολόγησης άλλων κρατών-μελών του ΟΟΣΑ, ενώ θα εξεταστεί κατά πόσο μπορούν να αξιοποιηθούν σημεία αυτών των συστημάτων στην Ελλάδα.

Ο ανάδοχος του έργου θα πρέπει να προτείνει τρόπους ώστε να συνδεθούν τα στοιχεία που θα προκύψουν από την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων με αυτά της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Όπως επισημαίνεται στο έγγραφο του ΙΕΠ στη μελέτη θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στους τρόπους αξιοποίησης των δεδομένων, των διαδικασιών ή και των αποτελεσμάτων της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας ώστε να διασφαλίζεται η διασταύρωση των στοιχείων, να μειώνεται ο χρόνος και ο φόρτος της συλλογής των δεδομένων και να διαμορφώνεται ένα συνεκτικό πλαίσιο αξιολόγησης που να εξυπηρετεί και τις δυο μορφές της αξιολόγησης.

Με τη σύνδεση των δεδομένων των δυο αξιολογήσεων θα καταφέρει το Υπουργείο Παιδείας να έχει μια σφαιρική εικόνα για την ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος.

Βασικά σημεία που θα συμπεριληφθούν στη μελέτη είναι:
  • Οι διαδικασίες λειτουργίας του οργάνου της Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.).
  • Ο τρόπος εφαρμογής αντίστοιχων συστημάτων σε χώρες του ΟΟΣΑ, κυρίως της Ευρώπης.
  • Ο σχεδιασμός των εντύπων αξιολόγησης για κάθε βαθμίδα προσωπικού που αξιολογείται, ώστε η πληροφορία να δομείται με τρόπο που να την καθιστά μηχανογραφικά αξιοποιήσιμη.
  • Η περαιτέρω εξειδίκευση και απεικόνιση κριτηρίων αξιολόγησης με μετρήσιμο και αντικειμενικό τρόπο.
  • Πρόταση για το μηχανικό επεξεργασίας της καταγραφόμενης πληροφορίας που αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Η πρόταση θα αφορά στο διοικητικό σχήμα και τις διαδικασίες συλλογής και επεξεργασίας των δεδομένων, αλλά και στον υπολογισμό του διοικητικού φόρτου και του απαιτούμενου ανθρώπινου δυναμικού.
  • Η σύνδεση του πλαισίου αξιολόγησης με την αυτοαξιολόγηση της εκπαιδευτικής μονάδας και την υποβολή πρότασης για το ολιστικό μοντέλο αξιολόγησης που θα λαμβάνει υπόψη τα στοιχεία από τις επιμέρους διαδικασίες της αξιολόγησης.
  • Ο εντοπισμός επιπλέον δεδομένων, ποιοτικών ή ποσοτικών των οποίων η καταγραφή συνεισφέρει στη συνολικότερη αποτίμηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του εκπαιδευτικού συστήματος. Ο μελετητής θα πρέπει να λάβει υπόψη του το νόμο για το νέο Λύκειο.
  • Βασικά χαρακτηριστικά, εκπαιδευτικής φύσης, των πληροφοριακών συστημάτων που θα απαιτηθούν για την επεξεργασία των δεδομένων αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και άλλων παραγόντων της εκπαίδευσης. Προσδιορισμός των συσχετίσεων μεταξύ των επιμέρους δεδομένων που θα πρέπει να υλοποιούν τα πληροφοριακά συστήματα, ώστε να προκύπτουν χρήσιμα συμπεράσματα για τη συνολική ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος και τη συμβολή του εκπαιδευτικού προσωπικού σε αυτή.
Καλόγηρος Βασίλειος

http://www.news.gr/ellada/ekpaidefsh/article-wide/138210/meleth-gia-ton-tropo-axiologhshs-ton-ekpaideftikon.html

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ για τον καθορισμό της συλλογικής δράσης και στάσης μας απέναντι στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας για την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση





Αρ. Πρωτ.757






Αθήνα 30/3/2014
Προς
1.Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η επίθεση που δέχεται η Δημόσια εκπαίδευση από την Κυβέρνηση δεν είναι ξεκομμένη από τη συνολική επίθεση απέναντι σε ολόκληρη την κοινωνία. Η επίθεση, συγκεκριμένα ενάντια στην εκπαίδευση, απειλεί με επαγγελματικό αφανισμό τους εκπαιδευτικούς και οδηγεί σε παραπέρα συρρίκνωση όλων των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Η οριστική απόλυση των συναδέλφων της Δευτεροβάθμιας αλλά και όλων των ευρισκόμενων σε διαθεσιμότητα Δημόσιων Υπαλλήλων, δείχνει τις διαθέσεις Κυβέρνησης και Υπουργείου για την κατάργηση της μονιμότητας στο δημόσιο.
Η επιχειρούμενη αυτοαξιολόγηση/αξιολόγηση-χειραγώγηση, αποτελεί  την αιχμή του δόρατος της κυβερνητικής επίθεσης, απέναντι στη Δημόσια Εκπαίδευση. Με «εργαλείο» τις διάφορες  μορφές αξιολόγησης το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση επιχειρούν:
  • Να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς αφού συνδέουν την αξιολόγηση με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του.
  • Να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς, να ελέγξουν και να χειραγωγήσουν τη μαθησιακή διαδικασία, μετατρέποντάς την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων.
  • Να κατηγοριοποιήσουν τα Σχολεία.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Δεν είναι τυχαία η ημερομηνία έκδοσης της εγκυκλίου Αρβανιτόπουλου: Δυο (2) μέρες μετά την οριστική απόλυση Δημοσίων Υπαλλήλων (στις 22/3/2014) για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας.
Ταυτόχρονα το Υπουργείο Παιδείας νομοθετεί τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, δεν έχει εκδώσει ακόμη την εγκύκλιο των μεταθέσεων και ταυτόχρονα επεξεργάζεται και προωθεί σχέδια για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που αφορά την οργανικότητα ενώ ετοιμάζει νέο κύμα συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων.
Απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς, το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα δίνει μια ιστορική μάχη για τη διαφύλαξη της παιδαγωγικής ελευθερίας και της δημοκρατίας στο ελληνικό σχολείο:
  • Με απεργίες και διαδηλώσεις σε όλη τη χώρα.
  • Με την πραγματοποίηση μαζικών Γενικών Συνελεύσεων και εκδηλώσεων-συζητήσεων σε κάθε πόλη της Ελλάδας.
  • Με την υπογραφή του κειμένου της Ομοσπονδίας ενάντια στην Αξιολόγηση - Χειραγώγηση από το σύνολο σχεδόν των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (58.650 υπογραφές πανελλαδικά, ποσοστό 93,5%).
  • Με την ακύρωση των σεμιναρίων των Σχολικών Συμβούλων για την αυτοαξιολόγηση σε όλη την Ελλάδα.
  • Με την ακύρωση των σεμιναρίων για την αξιολόγηση στο Υπουργείο Παιδείας μετά από μαζικές και μαχητικές κινητοποιήσεις.
  • Με τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων στις οποίες οι εκπαιδευτικοί αποφάσισαν να μη συμμετέχουν με τη θέλησή τους στη συγκρότηση των ομάδων εργασίας για την αυτοαξιολόγηση.
Μέσα από όλες αυτές τις διαδικασίες, καταγράφηκε η συντριπτική αντίθεση του κλάδου στην επιχειρούμενη αξιολόγηση-χειραγώγηση και αυτό είναι μια πραγματικότητα που κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η νέα εγκύκλιος, αποκαλύπτει το πραγματικό πρόσωπο της αξιολόγησης. Ο ίδιος Υπουργός που πέρσι επιστράτευσε τους καθηγητές, επιστρατεύει φέτος τους Διευθυντές των Σχολείων επιχειρώντας με τη βία να επιβάλλει το νομοθετικό έκτρωμα το οποίο θεμελιώνει τον επαγγελματικό αφανισμό των εκπαιδευτικών και οδηγεί στη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Η εγκύκλιος αυτή εγείρει μέγιστο ζήτημα αντιδημοκρατικής εκτροπής. Η ανάθεση, με την εντολή μιας εγκυκλίου, οδηγεί σε άκρως επικίνδυνα μονοπάτια την όποια δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, ανατρέπει το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων και τη θέση του εκπαιδευτικού σε αυτόν. Είναι μνημείο αντιδημοκρατικής οπισθοδρόμησης που μεταβάλει άρδην το τοπίο στη διοίκηση της εκπαίδευσης και ως τέτοιας σημασίας χρειάζεται να αντιμετωπιστεί από το εκπαιδευτικό κίνημα αλλά και όλους όσους  εξακολουθούν να οραματίζονται την παιδαγωγική ελευθερία ενός δημοκρατικού σχολείου.
Κανείς δε δικαιούται να σιωπήσει πια!
Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να απαντήσει σε αυτή την επίθεση, σε αυτή την πρωτοφανή αντιδημοκρατική εκτροπή.
Για την οργάνωση του αγώνα το Δ.Σ. της ΔΟΕ προτείνει:
  • Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, όσοι δεν το έχουν ήδη κάνει, να επιβεβαιώσουν τη βούλησή τους να μη στελεχώσουν εθελοντικά τις ομάδες εργασίας, να ολοκληρώσουν τη σύνταξη των πρακτικών και να γνωστοποιήσουν την απόφασή τους στον τοπικό Σύλλογο. Έχει μεγάλη σημασία να αποτυπωθεί η απουσία συναίνεσης της εκπαιδευτικής κοινότητας.
  • Με βάση τις εξελίξεις και την πορεία του αγώνα, εάν το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κρίνει απαραίτητο, θα ζητήσει από του Διευθυντές των σχολείων να θέσουν στη διάθεσή του την πρόθεση παραίτησής τους, αποστέλλοντας σχετικό κείμενο απευθείας στην Ομοσπονδία, προκειμένου να αξιοποιηθεί συνδικαλιστικά (και όχι υπηρεσιακά) στον αγώνα κατά της εφαρμογής της αξιολόγησης - χειραγώγησης.
  • Οι συνάδελφοι Διευθυντές μετά την «επιστράτευσή» τους, όταν, αναγκαστικά, ορίσουν τις ομάδες εργασίας να αναφέρουν (στην πράξη ανάθεσης) ότι το κάνουν από υπηρεσιακό και μόνο καθήκον παρά το γεγονός ότι γνωρίζουν πως καλούνται να εκτελέσουν μια παράνομη εντολή την αντίθεση τους στην οποία δηλώνουν (όπως αναφέρει και η γνωμοδότηση της Νομικού Συμβούλου της Δ.Ο.Ε.).
  • Καλούμε τους Σχολικούς Συμβούλους να συνταχθούν με τον αγωνιζόμενο Κλάδο και να βρεθούν στη δική μας πλευρά το τριήμερο της «επιμόρφωσής» τους για την αξιολόγηση αλλά και σε όλη την πορεία του αγώνα κατά της αξιολόγησης - χειραγώγησης.
  • Οι Σύλλογοι εκπαιδευτικών να ενημερώσουν άμεσα το Δ.Σ. της ΔΟΕ, για τον αριθμό των Συλλόγων Διδασκόντων που δε συναίνεσαν εθελοντικά στη στελέχωση των ομάδων εργασίας.  
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ προχωρά σε συντονισμό του αγώνα με στόχο την ακύρωση και την κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης, με τα παρακάτω βήματα:
  • Κηρύσσει 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση για την Παρασκευή 4 του Απρίλη και καλεί τους εκπαιδευτικούς του Λεκανοπεδίου και των όμορων περιοχών σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας, στο Μαρούσι, από τις 12 το μεσημέρι.
  • Αποτρέπει την πραγματοποίηση του σεμιναρίου των Σχολικών Συμβούλων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για την αξιολόγηση την Παρασκευή 4/4, το Σάββατο 5/4 και Κυριακή 6/4.
  • Κηρύσσει διαρκή στάση εργασίας για όλους τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για όλο το χρονικό διάστημα ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, όταν καλούνται σε συνεδρίαση της ομάδας εργασίας στην οποία, ως «επιστρατευμένοι», συμμετέχουν.
  • Κηρύσσει 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση για την Τετάρτη 9 του Απρίλη, προκειμένου οι Εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να ενώσουν τις δυνάμεις τους με το σύνολο των εργαζομένων στον Δημόσιο και Ιδιωτικό τομέα. 
Θυμίζουμε ότι ήδη έχει ξεκινήσει τόσο η νομική διαδικασία με την κατάθεση αίτησης ακύρωσης της συγκεκριμένης εγκυκλίου όσο και η διερεύνηση άλλων νομικών ενεργειών ενάντια στην επιβολή της αξιολόγησης.
Με την ολοκλήρωση αυτών των δράσεων προχωρούμε σε κύκλο Γενικών Συνελεύσεων και Ολομέλεια Προέδρων για τη λήψη αποφάσεων για την παραπέρα πορεία σχετικά με το ζήτημα της αυτοαξιολόγησης και της ατομικής αξιολόγησης.
                        http://www.doe.gr/images/000000000002.jpg

Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

ΔΟΕ Καταγγελία του Υπουργού Παιδείας











Αρ. Πρωτ.756
Αθήνα 28/3/2014
Προς
1.Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. M.M.E.
3. Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο
4. Γραφείο Πρωθυπουργού




ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Καταγγελία του Υπουργού Παιδείας

Η εγκύκλιος επιστράτευσης που υπέγραψε ο Υπουργός Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος στις 24 Μαρτίου 2014 είναι αποκαλυπτική του πανικού που διακατέχει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μπροστά στη μαζική άρνηση των Συλλόγων Διδασκόντων να συγκροτήσουν εθελοντικά τις ομάδες εργασίας της ΑΕΕ και αποτελεί, ουσιαστικά, παραδοχή της ορθότητας της θέσης που έχει εκφράσει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ότι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις ομάδες εργασίας δεν είναι υποχρεωτική.
Είναι διπλά παράνομη η αυταρχική αυτή εγκύκλιος, αφενός γιατί επικαλείται γενική και άσχετη με τη διαδικασία της αξιολόγησης διάταξη που έρχεται σε αντίθεση με τις ειδικές διατάξεις που τη διέπουν αφετέρου γιατί παρακάμπτοντας κάθε έννοια διοικητικής ιεραρχίας ανάγει σε κορυφαίο παράγοντά της το Διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού στον οποίο θα καταλήξουν οι αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.
Η διολίσθηση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας στο δρόμο της παραβίασης κάθε έννοιας νομιμότητας είναι ένα φαινόμενο εξαιρετικά ανησυχητικό που διέπει τη λειτουργία της τόσο στο θέμα της ΑΕΕ - Αξιολόγησης όσο και σε μια σειρά άλλων κορυφαίων ζητημάτων (μετατάξεις, παράνομες μετακινήσεις, μη πραγματοποίηση μεταθέσεων...).
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει τον Υπουργό Παιδείας για την αυταρχική και πέρα από το νόμο λειτουργία του που έχει δημιουργήσει τεράστια αδιέξοδα στο χώρο της εκπαίδευσης και ζητά την παραίτησή του. Πιστεύουμε ότι το θέμα υπερβαίνει το χώρο της εκπαίδευσης και έχει να κάνει με τη δημοκρατική ή μη λειτουργία της ελληνικής πολιτείας.
Για το  λόγο αυτό ζητάμε την παρέμβαση του Πρωθυπουργού εάν πιστεύει ότι υπάρχει ακόμη ευνομούμενη πολιτεία. Σε αντίθετη περίπτωση θα ταυτίζεται με τις παράνομες ενέργειες του Υπουργού Παιδείας.
Καταγγέλλουμε, επίσης, όλους αυτούς που παρότι γνωρίζουν τις θέσεις του κλάδου συμμετέχουν στις επιστημονικές επιτροπές  που συντονίζουν την εφαρμογή του συγκεκριμένου πλαισίου αξιολόγησης. Είναι όλοι αυτοί οι καθηγητές Πανεπιστημίου, μέλη του ΙΕΠ, εν ενεργεία και συνταξιούχοι Σχολικοί Σύμβουλοι, οι οποίοι δέχονται να γίνονται συνεργοί  ή να κλείνουν τα μάτια στη σφαγή που ετοιμάζεται για τη Δημόσια Εκπαίδευση και τους λειτουργούς της. Τους ζητάμε την ύστατη στιγμή να παραιτηθούν και να συνταχθούν με αυτούς που υπερασπίζονται το Δημόσιο Σχολείο.  
Η αντίδραση του κλάδου απέναντι σ' αυτό το κύμα αυταρχισμού ήταν, είναι και θα συνεχίσει να είναι καθολική. Η εντυπωσιακή συσπείρωση του κλάδου (93% των εκπαιδευτικών υπέγραψαν το κείμενο αντίθεσης στην επιχειρούμενη εφαρμογή της Αξιολόγησης - χειραγώγησης και εκατοντάδες Σύλλογοι Διδασκόντων έχουν ήδη συντάξει πρακτικά άρνησης συγκρότησης των ομάδων εργασίας) θα δυναμώσει ακόμη περισσότερο.
Ακόμη και οι Σύλλογοι Διδασκόντων που δεν έχουν ακόμη συνεδριάσει και συντάξει πρακτικά καλούνται σε καμία περίπτωση να μη δηλώσουν εθελοντική συμμετοχή στις ομάδες εργασίας.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., από την πρώτη του απόφαση σχετικά με την Αυτοαξιολόγηση, προσπάθησε να διασφαλίσει την προστασία των εκπαιδευτικών από ενδεχόμενες πειθαρχικές διώξεις υποστηρίζοντας τις αποφάσεις του και με γνωμοδοτήσεις της Νομικής Συμβούλου της Δ.Ο.Ε. Δηλώνουμε ότι το ίδιο θα συνεχίσουμε να κάνουμε προστατεύοντας τους συναδέλφους μας από πειθαρχικές διώξεις και ποινές. Στην κατεύθυνση αυτή ζητήθηκε και γνωμοδότηση της Νομικής Συμβούλου για την τελευταία εγκύκλιο (24/3/2014) του Υπουργού Παιδείας την οποία και σας επισυνάπτουμε. 
Τα συμπεράσματα της γνωμοδότησης αυτής είναι:
«(α) μοναδικό αρμόδιο όργανο για να συστήσει τις ομάδες έργου είναι και εξακολουθεί να είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων, δεδομένου, ότι αυτό ρητώς  προβλέπεται από την  υπ' αριθμόν Εγκύκλιος 190089/Γ1/10.12.2013 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αλλά προκύπτει με απόλυτη σαφήνεια και από την διάταξη του άρθρου 38 της ΥΑ Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002, που αναθέτει αποκλειστικά και μόνο στον σύλλογο διδασκόντων την αξιολόγηση του έργου του και τον προγραμματισμό των δράσεων του. Εξάλλου, από το σύνολο της νομοθεσίας, που προεκτέθηκε προκύπτει, ότι ο Διευθυντής ουσιαστικά αποτελεί το όργανο εκτέλεσης των αποφάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων και όχι αποφασίζον όργανο στην διαδικασία. Εξάλλου, η ίδια η διαδικασία αυτοαξιολόγησης, όπως εκτίθεται στον νόμο, στις υπουργικές αποφάσεις και τις εγκυκλίους του Υπουργείου συνιστά αποτέλεσμα συνεργασίας των εκπαιδευτικών και όχι μονομερών αποφάσεων των Διευθυντών των σχολείων.
(β) Η διάταξη του άρθρου 39 παρ. 15 της ως άνω Υπουργικής Απόφασης, την οποία επικαλείται το Υπουργείο, προκειμένου να μεταφέρει την αρμοδιότητα των οργάνων (από το Σύλλογο στον Διευθυντή) αφενός είναι άσχετη με την διαδικασία της αξιολόγησης (αφού αναφέρεται σε κατανομή μαθημάτων και τάξεων και στην ανάθεση εργασιών εν γένει στον σχολείο) και αφετέρου έρχεται σε αντίθεση προς ρητή ειδική διάταξη (το άρθρο 38 της ίδιας ως άνω αποφάσεως) και συνεπεία αυτού δεν μπορεί να έχει εφαρμογή στην υπό κρίση περίπτωση. «Η αρμοδιότητα που έχει ανατεθεί σε ορισμένο όργανο δεν μπορεί νόμιμα να ασκηθεί από άλλο όργανο, ακόμη και ανώτερο του αρμοδίου, εκτός και εάν υπάρχει ρητή αντίθετη διάταξη» (Ε.Σπηλιωτόπουλου Εγχειρίδιο Διοικητικού Δικαίου σελ. 154 επ), πράγμα, που βεβαίως δεν συντρέχει στην επίμαχη περίπτωση. Σε περίπτωση δε παράνομης μεταβίβασης αρμοδιότητας, το όργανο, στο οποίο αυτή μεταβιβάστηκε δεν καθίσταται αρμόδιο και οι πράξεις του πάσχουν από ακυρότητα (ΣτΕ 367/1993, 2179/1987). Είναι συνεπεία αυτού, παντελώς εσφαλμένη η εγκύκλιος του Υπουργείου, δια της οποίας επιχειρεί να εξέλθει από το αδιέξοδο της μη σύστασης ομάδων έργου.
(γ) Για να μεταφερθεί συννόμως η αρμοδιότητα ενός οργάνου σε άλλο, μοναδική λύση θα ήταν η εκ μέρους του Υπουργείου νομοθέτηση και όχι βεβαίως η ανάθεση αρμοδιοτήτων μέσω εγκυκλίων, που ουδεμία ρυθμιστική δυνατότητα έχουν. Η μεταβίβαση αρμοδιότητας γίνεται νομίμως μόνο με έκδοση διοικητικής πράξεως, η οποία έχει κανονιστικό χαρακτήρα και  αφορά κατηγορία υποθέσεων (ΣτΕ 607/1971, 3467/1985, 250/1987)
(δ) Μετά ταύτα, γεννάται το ερώτημα, ποιες είναι οι νομικές ενέργειες, στις οποίες μπορούν να προβούν οι εκπαιδευτικοί αλλά και η ΔΟΕ αναφορικά με την σύσταση των ομάδων έργου.
Σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν. 3528/2007 προβλέπεται «....2. Ο υπάλληλος οφείλει να υπακούει στις διαταγές των προϊσταμένων του. Όταν όμως εκτελεί διαταγή την οποία θεωρεί παράνομη, οφείλει πριν την εκτέλεση να αναφέρει εγγράφως την αντίθεση γνώμη του και να εκτελέσει την διαταγή, χωρίς υπαίτια καθυστέρηση. Η διαταγή δεν προσκάται νομιμότητα εκ του ότι ο υπάλληλος οφείλει να υπακούσει σε αυτή. 3. Αν η διαταγή είναι προδήλως αντισυνταγματική ή παράνομη, ο υπάλληλος οφείλει να μην την εκτελέσει και να το αναφέρει χωρίς αναβολή. Όταν σε διαταγή η οποία προδήλως αντίκειται σε διατάξεις νόμων ή κανονιστικών πράξεων διατυπώνονται επείγοντες και εξαιρετικοί λόγοι γενικότερου συμφέροντος ή όταν ύστερα από άρνηση υπακοής σε πρώτη διαταγή, που προδήλως αντίκειται σε τέτοιες διατάξεις διατυπώνονται επείγοντες και εξαιρετικοί λόγοι γενικότερου συμφέροντος ή όταν ύστερα από άρνηση υπακοής σε πρώτη διαταγή που προδήλως αντίκειται σε τέτοιες διατάξεις ακολουθήσει δεύτερη διαταγή, που εκθέτει επείγοντες και εξαιρετικούς λόγους γενικότερου συμφέροντος ο υπάλληλος οφείλει να εκτελέσει την διαταγή και να αναφέρει συγχρόνως στην προϊστάμενη αρχή εκείνου, που τον διέταξε... Εάν εκείνος, που διέταξε είναι ο Υπουργός, η αναφορά υποβάλλεται στον Πρωθυπουργό».
Το πρώτο ζήτημα, το οποίο πρέπει να απαντηθεί είναι εάν η συγκρότηση των ομάδων έργου με απόφαση των διευθυντών είναι ενέργεια παράνομη ή προδήλως παράνομη ή αντισυνταγματική, καθώς σε κάθε μια από τις περιπτώσεις αυτές διαφοροποιείται η αντίδραση των υπαλλήλων, που λαμβάνουν μια τέτοια εντολή.  Με δεδομένο, ότι η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας προβαίνει σε ερμηνεία διατάξεων νόμου, φρονώ, ότι οι ενέργειες της διοικήσεως θα πρέπει να θεωρηθούν παράνομες, με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι να πρέπει να τις εκτελέσουν, αναφέροντας παράλληλα τους λόγους, για την οποία τις θεωρούν παράνομες.
Αναφορικά με τον παράνομο χαρακτήρα των ενεργειών, που επιβάλλονται μέσω της ανωτέρω εγκυκλίου, οι ενέργειες, οι οποίες μπορούν να γίνουν είναι οι εξής ανά επίπεδο:
(Α) Κατ' αρχήν η ΔΟΕ δύναται να προβεί στην προσβολή μέσω αιτήσεως ακυρώσεως της ως άνω εγκυκλίου, επικαλούμενη το γεγονός, ότι αυτή στερείται παντελώς νομίμου ερείσματος και έρχεται σε ευθεία αντίθεση προς την κείμενη νομοθεσία. Φρονώ δε, ότι επιβάλλεται η αποστολή μιας εμπεριστατωμένης αναφοράς προς τον Υπουργό με κοινοποίηση στον Πρωθυπουργό, προκειμένου να υπογραμμιστεί αφενός η αντίθεση μας αλλά και σε κάθε περίπτωση να τεκμηριωθεί η παρανομία των ενεργειών της διοικήσεως, παρέχοντας έτσι έρεισμα και στήριξη στους εκπαιδευτικούς.
(Β)  Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, που καλούνται να εκτελέσουν μια παράνομη εντολή, οφείλουν να αναφέρουν την αντίθεση τους στην παράνομη τούτη εντολή. Πρέπει δε να καταστεί σαφές, ότι η εκτέλεση παρανόμων εντολών εκ μέρους τους χωρίς δήλωση της αντίθεσης τους δεν τους απαλλάσσει από (προσωπικές και υπηρεσιακές) ευθύνες.
(Γ) Οι εκπαιδευτικοί, που θα οριστούν στις ομάδες έργου, δικαιούνται: (α) να αναφέρουν την αντίθεση τους στην ως άνω παράνομη σύσταση των ομάδων έργου είτε ατομικά είτε με πρακτικά του συλλόγου διδασκόντων (β) να αρνηθούν να παρέχουν έργο εκτός του ωραρίου εργασίας τους. Σε κάθε περίπτωση, είναι εξαιρετικά αμφίβολη η δυνατότητα ολοκλήρωσης των πολύπλοκων διαδικασιών της αυτοαξιολόγησης, με ομάδες έργου, που θα λειτουργούν εντός ωραρίου, πράγμα, που στην πράξη αποδυναμώνει ουσιαστικά τις απαιτήσεις του Υπουργείου. 
(Δ) Τέλος, πρέπει να καταστεί σαφές, ότι κάθε παράνομη ενέργεια, που γίνεται στα πλαίσια μιας συνολικής διαδικασίας, οδηγεί σε ακυρότητα αυτής συνολικά. Συνεπώς, η παράνομη συγκρότηση ομάδων έργου, αποτελεί νομικό έρεισμα για την ακύρωση του συνόλου των διαδικασιών, που στηρίζονται σε αυτήν.»
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ήδη έχει αναθέσει στη Νομική Σύμβουλο την κατάθεση αίτησης ακύρωσης της συγκεκριμένης εγκυκλίου. Θα αναζητηθεί, επίσης, κάθε δυνατή μέθοδος ένδικης αποτροπής της εφαρμογής της εγκυκλίου.
Το ζήτημα αυτό θα πρέπει να αντιμετωπιστεί από κοινού από τις δυο εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα συναντηθεί άμεσα με το αντίστοιχο της ΟΛΜΕ στην αναζήτηση κοινής πορείας.
Μέσα στο Σαββατοκύριακο θα συνεχιστεί η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου προκειμένου να εξειδικευτούν τα μέτρα και οι δράσεις που θα αποτρέψουν στην πράξη τη λειτουργία των ομάδων εργασίας και θα ακυρώσουν την επιχειρούμενη εφαρμογή της Αξιολόγησης - Χειραγώγησης.
Η Ενότητα και η συσπείρωση που χαρακτηρίζει τον κλάδο και που έφερε μέχρι τώρα επιτυχημένα αποτελέσματα θα πρέπει να συνεχιστεί και να δυναμώσει. Όλοι μαζί παλεύουμε ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική που απειλεί την ύπαρξη του δημόσιου σχολείου την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία και διαμορφώνει ένα εφιαλτικό τοπίο για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές τους.
alt

Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

Νομική Σύμβουλος ΔΟΕ: Γνωμοδότηση επί της επιρροής, που ασκεί η υπ' αριθμόν 44375/Γ1/24-3-2014 εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με την διαδικασία της αξιολόγησης στις ενέργειες των συλλόγων διδασκόντων και στην συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Το Σάββατο 29-3-2014 συλλαλητήριο της ΟΛΜΕ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  
     ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A -  45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510 78747
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr
 
ΚΑΛΕΣΜΑ
ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ
ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΝΩΝΕΙ Η ΟΛΜΕ
ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ
29/3/14 στις 12.30 μ.μ.
ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ
(πρώην Νομαρχία)
κατά τη διάρκεια του 10ου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου που θα πραγματοποιηθεί στα “Λιθαρίτσια”
από 28-30/3/2014
 

Ανακοίνωση για τη νέα εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  
   ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Ιωάννινα,   27-3-2014
Αρ. Πρωτ.: 98
Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A -  45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510 78747
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr

ΠΡΟΣ : Μέλη Συλλόγου
Ανακοίνωση
για τη νέα εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Το υπουργείο Παιδείας με τη νέα εγκύκλιό του επιδιώκει 

να μας διασπάσει και να ανακόψει το κύμα των αρνητικών 

αποφάσεων στη συγκρότηση ομάδων εργασίας.


Με μια απεγνωσμένη αυταρχική κίνηση προσπαθεί να 

οδηγήσει όσους συλλόγους διδασκόντων δεν έχουν ακόμα 

συνεδριάσει ή δεν έχουν καταγράψει τις συνεδριάσεις τους 

στα επίσημα πρακτικά, να δημιουργήσουν τώρα, τάχα 

εθελοντικά, ομάδες εργασίας.  

Επιχειρεί ως την ύστατη στιγμή να εξασφαλίσει μια δήθεν 

συναίνεση και να εξαναγκάσει όσους μπορέσει να ταχθούν 

με τη μεριά του.


Αναμένοντας την καθοδήγηση της Ομοσπονδίας το 

Διοικητικό Συμβούλιο καλεί τους συλλόγους διδασκόντων 

να ολοκληρώσουν τη σύνταξη των πρακτικών με τα οποία 

δηλώνουν ότι δε συγκροτούν ομάδες εργασίας

Το δικαίωμα αυτό το έχουμε εξάλλου και τώρα. 

Έχει μεγάλη σημασία να το ασκήσουμε ώστε να αποτυπωθεί 

η απουσία συναίνεσης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Κανένας συνάδελφος και κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μην κάνει πίσω!
Δε μας τρομάζουν! Δε σκύβουμε το κεφάλι.
ΚΑΜΙΑ ΕΞΟΥΣΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΚΗΤΗ
ΤΟ ΔΣ

Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Οι Μεταθέσεις θα γίνονται αποκλειστικά και μόνο μέσω ΑΣΕΠ

Μεταθέσεις, μετατάξεις και αποσπάσεις θα γίνονται με μοριοδότηση και με πανελλαδική προκήρυξη για τις κενές θέσεις, δύο φορές τον χρόνο. Τι προβλέπει η συμφωνία με την Τρόικα για μόνιμο μηχανισμό κινητικότητας.


Ριζικές μεταβολές επέρχονται στο θεσμικό πλαίσιο των μετατάξεων, των μεταθέσεων και των αποσπάσεων στο Δημόσιο. Στον νέο μηχανισμό κινητικότητας αποφασιστικός είναι ο ρόλος του ΑΣΕΠ, στο οποίο ανατίθεται η μοριοδότηση των υπαλλήλων. Θα μετακινούνται χωρίς να παρεμβάλλεται περίοδος διαθεσιμότητας.

Με μοριοδότηση μέσω ΑΣΕΠ θα πραγματοποιούνται οι μετατάξεις, οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις στο Δημόσιο σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης που αποκαλύπτει σήμερα το "Εθνος".

Ο μόνιμος μηχανισμός κινητικότητας που θα αντικαταστήσει τη γραφειοκρατική διαδικασία των μεταθέσεων, μετατάξεων και των αποσπάσεων στο Δημόσιο έχει ενταχθεί στη συμφωνία της κυβέρνησης με την τρόικα στο πλαίσιο της πρόσφατης διαπραγμάτευσης και αναμένεται να θεσμοθετηθεί μέχρι τα τέλη του καλοκαιριού.

Το ερωτηματολόγιο προς τους γονείς για την Αξιολόγηση

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες πληθαίνουν οι αποφάσεις πολλών συλλόγων γονέων, που μετά από την απόφαση – κάλεσμα της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), αρνούνται τη συμμετοχή τους στις προτεινόμενες ομάδες εργασίας. 
 Επίσης, δεκάδες είναι τα ψηφίσματα που στέλνουν ενώσεις γονέων ενάντια στην τράπεζα θεμάτων. Η έκδοση 3ης διευκρινιστικής εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας για την αυτοαξιολόγηση και τις ομάδες εργασίας δείχνει, σύμφωνα με τις ενώσεις των γονέων, την αντίσταση που συναντά η πολιτική της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας από την ομόφωνη και καθολική αντίδραση γονιών – εκπαιδευτικών στη συγκρότηση των ομάδων εργασίας.
 Όπως αναφέρουν οι ενώσεις γονέων, συνεχίζουν τον αγώνα τους δυναμικά, ενωμένοι και αποφασισμένοι, ενημερώνοντας τους υπόλοιπους γονείς χτίζοντας ένα τοίχος για το καλό των παιδιών τους. Εκπαιδευτικοί και γονείς σημειώνουν, ότι έχουν καταλάβει πλέον καλά τους σκοπούς της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας που προωθούν τάχιστα αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση. 
Δείτε το ερωτηματολόγιο που θα στείλει το Υπουργείο Παιδείας προς τους γονείς: ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 
Πηγή
Δείτε το ερωτηματολόγιο που θα στείλει το Υπουργείο Παιδείας προς τους γονείς: ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΔιαβάστε περισσότερα: Το ερωτηματολόγιο προς τους γονείς για την Αξιολόγηση

Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014

Περίθαλψη & Ασφάλιση Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον νέο ΕΟΠΥΥ Είκοσι απαντήσεις σε ισάριθμα ερωτήματα σχετικά με την παροχή υπηρεσιών περίθαλψης, δίνει η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ.

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον νέο ΕΟΠΥΥ

Πού παρέχεται ιατροφαρμακευτική περίθαλψη;

Στην μεταβατική αυτή περίοδο, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη παρέχεται:
  • Από τους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ ιατρούς, στους οποίους δόθηκε δικαίωμα 400 επισκέψεων ασθενών ανά μήνα
  • Από τα εξωτερικά ιατρεία των κρατικών Νοσοκομείων, τακτικά και επείγοντα, από τα Κέντρα Υγείας και από τα Περιφερειακά ιατρεία αυτών

Από πού μπορώ να πάρω πληροφορίες για τους συμβεβλημένους ιατρούς;

  • Από το διαδίκτυο, στην ιστοσελίδα του ΕΟΠΥΥ στο www.eopyy.gov.gr
  • Από το τηλεφωνικό κέντρο ενημέρωσης ασφαλισμένων ΕΟΠΥΥ, στο τηλέφωνο 210 3803470 και ώρες 08.00 π.μ. έως 15.00 μ.μ., με αστική χρέωση
  • Από όλα τα Δημαρχεία, στα οποία έχουν αναρτηθεί λίστες των συμβεβλημένων ιατρών
  • Από τα ΚΕΠ όλης της Ελλάδας

Πού μπορώ να βρω ελεγκτή γιατρό;

Συνάδελφοι έχει κανείς ακόμη ενδοιασμούς για τις προθέσεις του υπουργού; Το θέμα είναι τώρα τί κάνουμε εμείς. Έφτασε η ώρα του "ή εμείς ή αυτοί".

"Καλούμε το σύνολο των εκπαιδευτικών να διατηρήσουν το αγωνιστικό φρόνημα και την ενότητα που τους έχει διακρίνει όλο αυτό το χρονικό διάστημα, να παραμείνουν συσπειρωμένοι κοντά στην Ομοσπονδία και να αναμένουν τις αποφάσεις που θα καθορίσουν την παραπέρα πορεία."

Η ακριβοπληρωμένη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Εφημερίδα των συντακτων Έρευνα : Χρήστος Κάτσικας 

Η ακριβοπληρωμένη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών Όταν οι αξιολογητές ευημερούν Οι εκπαιδευτικοί φτωχαίνουν όταν δεν απολύονται, αλλά οι αξιολογητές τους ευημερούν! Υψηλοί μισθοί και παχυλά επιδόματα προβλέπονται για τα στελέχη που θα συρρικνώσουν το δημόσιο σχολείο. Πως κατανέμονται κονδύλια από το ΕΣΠΑ στο έργο πρόσχημα για τις απολύσεις. Χορός εκατομμυρίων γύρω από την αξιολόγηση των σχολείων. Η αθέατη όψη της (αυτο)αξιολόγησης εκπαιδευτικών και μονάδων με κονδύλια του ΕΣΠΑ μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Παλιοί γνώριμοι οι νέοι αξιολογητές 

Τρίτη 25 Μαρτίου 2014

Για τη νέα εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και την αυταρχική της εκτροπή




Αρ. Πρωτ. 750                                                           Αθήνα 24/3/2014
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

ΘΕΜΑ : « Για τη νέα εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και την αυταρχική της εκτροπή.»

 Κίνηση πανικού σε ακόμη πιο αυταρχική κατεύθυνση. Αυτός είναι ο αληθινός τίτλος της  με αριθμό 44375/Γ1/24-3-2014 εγκυκλίου του Υπουργού Παιδείας  με την οποία ο κύριος Υπουργός, αφού οι δύο προηγούμενες, με υπογραφή Υφυπουργού, εγκύκλιοι απέτυχαν να κάμψουν την αντίσταση των εκπαιδευτικών στην προωθούμενη εφαρμογή της «αυτοαξιολόγησης» - αξιολόγησης - χειραγώγησης, αποφάσισε να απεκδυθεί το «δημοκρατικό» μανδύα και προστάζει τους διευθυντές των σχολικών μονάδων να αγνοήσουν τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων και να συγκροτήσουν, με δική τους απόφαση,  τις ομάδες εργασίας της ΑΕΕ. Κι όλα αυτά το απόγευμα της 24ης Μαρτίου, λίγες ώρες πριν τιμήσουμε τους ήρωες του 1821 που με τους αγώνες τους έβαλαν τα θεμέλια της ελευθερίας και της δημοκρατίας για τη νεότερη Ελλάδα.

  Είναι ολοφάνερο ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ένιωσε τη δύναμη της άρνησης των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή της ΑΕΕ που συνδέεται με την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την αξιολόγηση - χειραγώγηση των απολύσεων και της διάλυσης του δημόσιου σχολείου.  Είναι ολοφάνερο ότι αντιλήφθηκε από τα δύο πρώτα σεμινάρια στελεχών ότι ακόμα κι ο μηχανισμός αξιολογητών που προσδοκά να έχει στη διάθεσή της είναι, σε μεγάλο βαθμό, απρόθυμος να την ακολουθήσει και δεν αντέχει την πίεση της βάσης των εκπαιδευτικών.

  Η προσφυγή στην αντιδημοκρατική μέθοδο του «αποφασίζουμε και διατάζουμε» και η εγκατάλειψη των μεγαλόστομων κενολογιών περί «σχετικής αυτονομίας των σχολείων, ενίσχυσης του «βαθμού ελευθερίας του εκπαιδευτικού» και  εδραίωσης  πολιτισμού εμπιστοσύνης, αποκαλύπτουν τις ειλικρινείς προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας αλλά και την ουσία του δίπτυχου ΑΕΕ - αξιολόγηση που δεν είναι άλλη από την απόλυτη χειραγώγηση.

  Αυτό που δείχνει να αγνοεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι ο μεγάλος βαθμός συσπείρωσης που η μάχη κατά της ΑΕΕ- αξιολόγησης έχει φέρει στο εκπαιδευτικό συνδικαλιστικό κίνημα. Το συντριπτικό ποσοστό του 93% των εκπαιδευτικών που υπέγραψε το κείμενο άρνησής της και ο απίστευτος όγκος των σχολικών μονάδων που έχει ήδη συντάξει πρακτικά μη συγκρότησης των ομάδων εργασίας είναι ο παράγοντας που δεν έχει μετρήσει σωστά. Γιατί καμιάς μορφής αξιολόγηση δεν μπορεί να προχωρήσει δίχως τη συναίνεση των εκπαιδευτικών.

 Καλούμε το σύνολο των εκπαιδευτικών να διατηρήσουν το αγωνιστικό φρόνημα και την ενότητα  που τους έχει διακρίνει όλο αυτό το χρονικό διάστημα, να παραμείνουν συσπειρωμένοι κοντά στην Ομοσπονδία και να αναμένουν τις αποφάσεις που θα καθορίσουν την παραπέρα πορεία.

 Το πρωί της Πέμπτης 27/3 κι αφού έρθει σε επαφή και με τις άλλες Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, εξετάσει όλες τις παραμέτρους του ζητήματος, μα πάνω απ' όλα λάβει υπόψη του τη βούληση του Κλάδου, την ανάγκη προάσπισης των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης, θα συνεδριάσει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ώστε να οργανώσει τη από εδώ και πέρα στάση μας.
 
                            

Πώς θα αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στην αξιολόγηση

Του Βασίλειου Καλόγηρου

Μπορεί οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών να τάσσονται κατά της αξιολόγησης και να δείχνουν απροθυμία στη συγκρότηση των ομάδων για την Αυτοαξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου, το Υπουργείο όμως έχει αντίθετα σχέδια.
Στο υλικό, που διανεμήθηκε στα στελέχη της εκπαίδευσης για την αξιολόγηση, υπάρχει ειδική αναφορά στη στάση των εκπαιδευτικών ως προς την αυτοαξιολόγηση. Συγκεκριμένα στα παραδείγματα που δίνονται, ως προς τον χαρακτηρισμό των εκπαιδευτικών, αναφέρεται ότι όσοι δείχνουν πλήρη αδιαφορία για τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης θα χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε αντίθεσή με τους συναδέλφους τους που θα πάρουν μέρος στις διαδικασίες.
Συγκεκριμένα πολύ καλοί χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν ενεργά στις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης ενώ όσοι δείξουν τυπικό ενδιαφέρον εντάσσονται στην κατηγορία του επαρκούς. Ακολουθεί ο πίνακας που επιβεβαιώνει τα όσα αναφέρει το news.gr.
Συμμετοχή στη Λειτουργία της Σχολικής Μονάδας και στις Διαδικασίες Αυτο-αξιολόγησής της

Ελλιπής
«Πλήρης αδιαφορία για τις διαδικασίες της
αυτοαξιολόγησης»
Επαρκής
 «Τυπική συμμετοχή σε διαδικασίες
προγραμματιμού και αυτοαξιολόγησης»
Στον σύλλογο διδασκόντων εκπαιδευτικός προσφέρεται να συμμετέχει σε μια
δράση που θα είναι και άλλοι εκπαιδευτικοί του σχολείου, τους οποίους
εμπιστεύεται, και θα μπορεί να διεκπεραιώσει καλύτερα τη δράση που τους έχει
ανατεθεί και είναι «η καταγραφή των απόψεων των γονέων για το επίπεδο
συνεργασίας με το σχολείο».
Πολύ Καλός
“ Ενεργός συμμετοχή στις διαδικασίες
αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας ”
Εκπαιδευτικός ανακοινώνει στον σύλλογο διδασκόντων ότι μπορεί να προσκομίσει
ερωτηματολόγιο για τη δράση «η καταγραφή των απόψεων των γονέων για το
επίπεδο συνεργασίας με το σχολείο». Επίσης, καταθέτει προτάσεις για το πλαίσιο και
τη διαδικασία συλλογής και αξιοποίησης των δεδομένων που θα συγκεντρωθούν.

Σε τρεις φάσεις θα διεξαχθεί η αξιολόγηση χιλιάδων δασκάλων και καθηγητών

Σε τρεις φάσεις θα διεξαχθεί η αξιολόγηση χιλιάδων δασκάλων και καθηγητών, ενώ, μετά την ολοκλήρωσή της, οι αξιολογητές θα καταχωρίζουν όλα τα σχετικά στοιχεία στο ψηφιακό δελτίο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού.
Στις περιπτώσεις, όπου ένας νηπιαγωγός, δάσκαλος ή καθηγητής θα χαρακτηρίζεται «ελλιπής», θα πρέπει να αναφέρεται και η αντίστοιχη πρόταση επιμόρφωσής του, προκειμένου να βελτιώσει τις ελλείψεις που παρατηρήθηκαν.
Κατά τη διάρκεια σεμιναρίου για στελέχη εκπαίδευσης που διεξήχθη μετ΄ εμποδίων λόγω κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών το τριήμερο 21 έως 23 Μαρτίου, οι σχολικοί σύμβουλοι που συμμετείχαν έλαβαν ένα ενημερωτικό φυλλάδιο - οδηγό 314 σελίδων στο οποίο περιλαμβάνονται λεπτομερώς οι διαδικασίες και τα κριτήρια αξιολόγησης, αλλά και τι θα γίνει με όσους εκπαιδευτικούς χαρακτηριστούν «ελλιπείς». Σύμφωνα με όσα προτείνονται, μέσα από το ενημερωτικό φυλλάδιο η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα γίνει σε τρία στάδια:
Στο πρώτο στάδιο εισάγεται η φάση των προ-αξιολογικών συναντήσεων μεταξύ εκπαιδευτικού και αξιολογητή, που έχει ως βασικό σκοπό τη δημιουργία θετικού κλίματος και την εδραίωση του αμοιβαίου σεβασμού των εμπλεκομένων. Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας, ο αξιολογούμενος ενημερώνει τον αξιολογητή για τον τομέα ευθύνης του (τάξη, σχολική μονάδα, περιφέρεια, κ.λπ.), την υπάρχουσα κατάσταση και τους δικούς του ρόλους, προβληματισμούς και προτεραιότητες. Για τον σκοπό αυτό, μάλιστα, μπορεί να αξιοποιήσει και στοιχεία από τον ατομικό του φάκελο ή υπηρεσιακά παραστατικά.
Ενταση επικράτησε έξω από το υπουργείο Παιδείας όταν καθηγητές και δάσκαλοι προσπάθησαν να αποκλείσουν την πρόσβαση στους σχολικούς συμβούλους που ήθελαν να συμμετάσχουν στο σεμινάριο για την αξιολόγη
Ενταση επικράτησε έξω από το υπουργείο Παιδείας όταν καθηγητές και δάσκαλοι προσπάθησαν να αποκλείσουν την πρόσβαση στους σχολικούς συμβούλους που ήθελαν να συμμετάσχουν στο σεμινάριο για την αξιολόγηση.
Ο αξιολογητής θα ενημερώσει τον εκπαιδευτικό για τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν και τον χρονικό προγραμματισμό τους, ενώ ο εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να προτείνει ημερομηνίες, μαθήματα και τάξεις για τις επισκέψεις. Ο αξιολογητής παρέχει, όταν του ζητηθούν, οδηγίες και βοήθεια για την προετοιμασία του εκπαιδευτικού με πλαίσιο αναφοράς τις ρουμπρίκες (σ.σ.: κλίμακες διαβαθμισμένων κριτηρίων για την αξιολόγηση).
Το δεύτερο στάδιο, που είναι και το σημαντικότερο εργαλείο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, περιλαμβάνει την παρακολούθηση της διδασκαλίας από τον αξιολογητή, τις μεθόδους που εφαρμόζονται και κατά πόσο στο εκπαιδευτικό περιβάλλον της τάξης κυριαρχούν οι αρμονικές σχέσεις μεταξύ μαθητών καθηγητή. Ο αξιολογητής διερευνά μεταξύ άλλων αν ο εκπαιδευτικός επικοινωνεί με τους μαθητές του, αν ανταποκρίνεται στα μηνύματα, τα αιτήματα και τις ανάγκες των μαθητών του και κατά πόσο οργανώνει με άρτιο τρόπο την καθημερινότητα της σχολικής ζωής και διαχειρίζεται με τους μαθητές του τις διαφωνίες, αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις.
Ταυτότητα επιδόσεων για όλους τους εκπαιδευτικούς
Στο τρίτο στάδιο πραγματοποιούνται και πάλι συναντήσεις μεταξύ εκπαιδευτικού - αξιολογητή όπου συζητείται η όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε και θέματα όπως οι στόχοι, η ροή και η συνεκτικότητα της διδασκαλίας, ο τρόπος στήριξης των μαθητών και ο τρόπος υλοποίησης των στόχων. Σε αυτό το πλαίσιο, επισημαίνονται εκ μέρους του αξιολογητή θετικά στοιχεία της διδασκαλίας καθώς και στοιχεία που θα μπορούσαν να είχαν αντιμετωπιστεί αποτελεσματικότερα. Ακολουθεί συζήτηση για τους τρόπους βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου.
Μετά την ολοκλήρωση των φάσεων αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, οι εμπλεκόμενοι αξιολογητές καταχωρίζουν ηλεκτρονικά τις βαθμολογίες τους στο ψηφιακής μορφής δελτίο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού.

Σε αυτό αποτυπώνεται η βαθμολογία ανά κριτήριο αξιολόγησης, ο τελικός βαθμός καθώς και πώς χαρακτηρίζεται ένας εκπαιδευτικός (ελλιπής 0-30 βαθμοί, επαρκής 31-60, πολύ καλός 61-80, εξαιρετικός 81-100). Ακόμη στο ψηφιακό δελτίο αξιολόγησης θα υπάρχει ενότητα όπου θα καταχωρίζουν οι αξιολογητές την έκθεσή τους (σχόλια, υποδείξεις, κρίσεις κ.λπ.). Το δελτίο θα κοινοποιείται στον αξιολογηθέντα, στους αξιολογητές που έλαβαν μέρος, στον διευθυντή της σχολικής μονάδας στην οποία ανήκει ο αξιολογηθείς εκπαιδευτικός και στην αντίστοιχη Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Σεμινάριο για όσους κριθούν «ελλιπείς»
Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, για τις περιπτώσεις που χαρακτηριστούν κάποιοι «ελλιπείς», συγκεντρώνοντας δηλαδή έως 30 βαθμούς με άριστα το 100, θα πρέπει στη συνέχεια να συμμετάσχουν σε στοχευμένα επιμορφωτικά σεμινάρια, προκειμένου να βελτιώσουν τις αδυναμίες που έχουν εντοπιστεί.
Το ενημερωτικό φυλλάδιο για τους συμβούλους.
Το ενημερωτικό φυλλάδιο για τους συμβούλους.
Οπως ορίζεται, ο αξιολογητής ο οποίος έκρινε έναν εκπαιδευτικό «ελλιπή» θα πρέπει να καθορίζει και την πρόταση της επιμόρφωσης.
Σε γενικές γραμμές, ελλιπείς θα κρίνονται όσοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν καλές σχέσεις με τους μαθητές, εφόσον μεταξύ αυτών και των μαθητών υπάρχει ουδέτερο έως και ψυχρό κλίμα και αρκετοί μαθητές έχουν αρνητικές τάσεις προς τη σχολική ζωή της τάξης. Επίσης, εάν διαπιστωθεί από τον αξιολογητή ότι η προετοιμασία του περιεχομένου της διδασκαλίας είναι ανύπαρκτη, ελλιπής ή εσφαλμένη στο μεγαλύτερο μέρος, τότε θα κρίνεται αρνητικά. Με τον ίδιο τρόπο θα χαρακτηρίζεται εφόσον παραμελεί τον χώρο και την παιδαγωγική λειτουργικότητα της τάξης, δεν φροντίζει για θέσπιση κανόνων, δεν μεριμνά για τη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς και δεν αντιμετωπίζει ανάρμοστες μορφές συμπεριφοράς των μαθητών με παιδαγωγικό τρόπο.
Πηγή: ΕΘΝΟΣ

Θέμα: «Διευκρινίσεις ως προς την εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014».


Σε συνέχεια της υπ. αριθμ. 32773/Γ1/6-3-2014 και της υπ. αριθμ. 190089/Γ1/10.12.2013 Εγκυκλίου του Υφυπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων και σύμφωνα με το Ν. 1566/85 (ΦΕΚ 167/30-09-1985, τ. Α΄, Άρθρο 11, παρ. ΣΤ) και τα Άρθρα 29,37,39 της με αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (ΦΕΚ 1340, τ. Β΄) Υπ. Απόφασης, την Υπ. Απόφαση ΦΕΚ 614, τ. Β΄, 30972/Γ1//15-3-2013 & την Εγκύκλιο με Αριθμ. Πρωτ. 30973/Γ1/05-03-2013, επισημαίνουμε ότι:
Σε περίπτωση που ο σύλλογος διδασκόντων δεν μπορεί να καταλήξει σε απόφαση συγκρότησης επαρκούς αριθμού ομάδων εργασίας ή συγκεκριμένης σύνθεσης ή κατανομής αρμοδιοτήτων (π.χ. τους δείκτες που θα επεξεργαστεί κάθε ομάδα), τότε ο Διευθυντής του σχολείου, σύμφωνα με το άρθρο 39, παρ. 15, ΦΕΚ 1340/2002, υποχρεούται να ορίσει τον αριθμό, τη σύνθεση και τις συγκεκριμένες αρμοδιότητες κάθε ομάδας.
Οι σχολικές μονάδες καλούνται να έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία συγκρότησης των ομάδων μέχρι 4-4-2014. Στη συνέχεια και μέχρι 31-5-2014, ο σύλλογος διδασκόντων θα πρέπει να συνεδριάσει και αφού λάβει υπόψη του τις εισηγήσεις των ομάδων εργασίας, μέσα από ανοικτό διάλογο, να προβεί στην γενική εκτίμηση της σχολικής μονάδας με την αποτύπωση των 15 δεικτών καθώς επίσης να αποφασίσει για τα σχέδια δράσης που θα υλοποιηθούν το επόμενο έτος.
Η τελική έκθεση αυτο αξιολόγησης θα πρέπει να υποβληθεί μέχρι τέλους του διδακτικού έτους.
Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, καλούνται μέχρι 11-4-2014 να αποστείλουν στον Διευθυντή του Γραφείου Υπουργού πίνακα με τα σχολεία στα οποία τυχόν δεν έχει ολοκληρωθεί η συγκρότηση των ομάδων εργασίας.




Το άρθρο 39, παρ. 15 του ΦΕΚ 1340/2002, που επικαλείται η απόφαση αναφέρει: 
«Όταν ο Σύλλογος, για οποιονδήποτε λόγο, αδυνατεί να αναθέσει στους εκπαιδευτικούς τη διδασκαλία μαθημάτων ή την κατανομή τάξεων και τμημάτων, την απόφαση παίρνει ο Διευθυντής του σχολείου σε συνεργασία με τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο. Σε περίπτωση αδυναμίας να ανατεθούν εργασίες και τομείς ευθύνης εντός του σχολείου, την απόφαση παίρνει ο Διευθυντής.»


ΣΧΟΛΙΟ


Την ήττα και το φόβο του ομολογεί το υπουργείο Παιδείας με τη νέα εγκύκλιο υπ. αριθμ. 44375/Γ1/24-3-2014, μέσω της οποίας προσπαθεί να υποχρεώσει το διευθυντή της σχολικής μονάδας μέχρι τις 4/4/2014, να ορίσει ο ίδιος τη σύνθεση, τον αριθμό και τις συγκεκριμένες αρμοδιότητες των ομάδων εργασίας.
Είναι απολύτως φανερό ότι το σχέδιο του να προχωρήσει την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση βρέθηκε αντιμέτωπο με την πρωτοφανή αποφασιστικότητα και τη μαχητικότητα του εκπαιδευτικού κινήματος!
Η μαζικότητα των αρνήσεων συγκρότησης ομάδων εργασίας από χιλιάδες συλλόγους διδασκόντων, ο εξευτελισμός και η γελοιοποίηση του Υπουργείου και των προθύμων στελεχών του στα σεμινάρια της ντροπής από τους χιλιάδες συγκεντρωμένους, το οδηγούν να παίξει το τελευταίο του χαρτί, τον αυταρχισμό και το δεσποτισμό!